Кар’єрний лікнеп: 6 способів розвивати кар’єру
Традиційне уявлення про кар’єру – кар’єрне зростання і підвищення за посадою – застаріло.
Наші потреби в кар’єрі стали ширше.
Отримати владу і визнання, освоїти нові технології, знайти середовище для розвитку.
Виділю 6 способів розвитку в кар’єрі, які роблять вас реалізованим і щасливим:
1. Вертикальна кар’єра
ви ростете в посаді, у вас з’являються співробітники, ціла команда, за яку ви відповідаєте.
Головні навички, які формує вертикальна кар’єра – управлінські компетенції, харизма, лідерство, навички комунікації.
Приклад. Менеджер по персоналу став Керівником відділу.
Ставте акцент на розвитку себе як лідера. Качайте харизму і вміння розуміти іншу людину. Мисліть стратегічно і на крок вперед.
2. Горизонтальна кар’єра
ви вдосконалюєте професійні якості, освоюєте нові технології, залишаєте свій слід в професії.
Головні навички, які формує горизонтальна кар’єра – глибоке занурення у професійне область, експертиза на предмет роботи.
Приклад. Менеджер по персоналу, який підбирає робітників, створює свої програми по залученню робітників на виробництво.
Поставте собі за мету стати унікальним експертом у сфері. У вас є шанс стати не просто цінним співробітником, але і високооплачуваним фахівцем.
3. Крос-функціональна кар’єра
ви вивчаєте окремі ділянки одного процесу. Виходьте за рамки своєї професії, при цьому вивчаєте ті аспекти бізнесу, які пов’язані і впливають на вашу основну роботу.
Головні навички, які формує крос-функціональна кар’єра – системний погляд на процеси, бізнес-мислення, гнучкість, варіативність мислення.
Приклад. Менеджер по персоналу на півроку переходить у відділ продажів, або на ділянку, де складно закриваються вакансії, щоб вивчити процес.
Кар’єра на різних ділянках – відмінна профілактика вигорання. Допомагає розкрити сліпі плями – те, що ви не помічаєте, щодня роблячи звичні завдання.
4. Проектна кар’єра
у вас є основна робота, ви приймаєте участь в проектах, які спрямовані на вирішення найрізноманітніших завдань.
Головні навички, які формує проектна кар’єра – комунікації, здатність взаємодіяти, навички переговорів, навички прийняття рішення, командна робота.
Приклад. Менеджер по персоналу бере участь в проекті щодо поліпшення фінансової культури компанії.
Ставте акцент на розвитку м’яких навичок, об’єднуйтеся з людьми, у яких різний досвід, інший погляд на звичні речі. Ви закриєте безліч потреб, пов’язаних із спілкуванням і визнанням.
5. Суміщення
ви спокійно працюєте з двох і більше різних професій.
Головні навички, які формує поєднання – творчість, адаптивність, стресостійкість.
Приклад. Менеджер по персоналу поєднує роботу фітнес-інструктором.
Підходить мультипотенциалам – які не можуть вибрати тільки один. Втілюйте свої дитячі мрії, не ставте собі межі.
6. Викладання
ви навчаєте інших людей тому, що робите блискуче.
Головні навички, які формує викладання – навички публічного виступу, організаторські навички, наставництво, менторство, робота з людьми.
Приклад. Менеджер по персоналу проводить навчання навичкам підбору персоналу.
Можете поєднувати з основною роботою або, накопичивши практику, піти повністю в навчання інших людей.
Ставте акцент на зміну іншої людини. Через зміни інших міняйте себе і світ на краще.